pátek 29. dubna 2016

MINUTKA V SOPCE

 






















Kousek od Kladna je vyhaslý stratovulkán neboli bývalá kompozitní sopka. V rozjařeném počasí ideální cesta i cíl pro balancing - už jen proto, že se má na místě nacházet kromě čediče i utuhlá láva. Cesta z Vinařic je sice logicky pořád víc nebo míň do kopce, ale je krásná, nejdřív rozkvetlé výhledy, potom těsnina s prvními povalujícími se balvany, až do rozevřeného bývalého lomu.
Tam už jsem neodolal, posbíral pár kamenů a dal se do toho. Vypadaly opravdu hezky, patrně to byla právě ta láva a nahoru jsem dal jeden špičatý čedič. S tím jsem teda nejdřív trochu zápasil, ale když se "kousl", tak držel jak přibitej.
Vedle jsem chtěl dát
něco trošku složitějšího a taky že to složitější bylo. Sypalo se mi to pod rukama až do poslední chvíle, bylo to hodně vratké a kameny až moc tvrdé a s ostrými hranami, takže ten horní na špičce podkluzoval a nechtěl se chytit.
Chvíli to vypadalo, že z toho nic nebude, že to chytím a zahodím, navíc jsem s sebou měl tříletou dceru, takže na nějaký hodinový balanc nebylo ani pomyšlení, muselo to stát do deseti minut nebo nic. A povedlo se. Dal jsem mu i přímo na místě jméno: Minutka. Stihl jsem udělat přesně tři fotky, přitom ta třetí už byla rozmazaná. Minutka šla k zemi.
Vydal jsem se ještě na úplný vrchol Vinařické hory. Krásný výhled. Dole jsem ještě tušil ten první balanc, který tam pořád stál. No a cestou dolů do Vinařic jsem ještě pár šutráků jen tak zvedl na špičku pro radost a dal jeden takový docela hezký kousek v březovém háječku. 

Žádné komentáře:

Okomentovat