úterý 5. června 2018

OPILÝ BALANCER aneb BRAŠULE, TO NEUDĚLÁŠ!

Je to už hodně dávno, ale teď jsem si na to vzpomněl: na armádním kurzu přežití ve Vyškově jsme dostali mimo jiné i úplné základy bojového systému Musado. Tehdy jsem se dozvěděl zajímavou věc: "pánové, já jsem četl v časopise 100+1 zahraničních zajímavostí takovou zajímavost..." Jedna z lekcí probíhá tak, že jdou všichni vojáci do hospody, tam se vylejou jak vázy a teprve pak začíná výcvik. Má to svoji logiku. Bojovníci si zkoušejí, jak se mění jejich smysly a reakce v otupělém stavu. Všechno je totiž trošku jinak. Mizí ostražitost, rychlost, ale zase rostou odvaha a jakási ladnost. Teda jestli se motýlí poletování nabušenýho chlapa v maskáčích dá nazvat ladností.
Jak to souvisí se stone balancingem? Něco podobného se děje i mně. Když se čirou náhodou, zcela výjimečně, svátečně, zlehýnka opiju, tak se samozřejmě vzedme jistá dávka exhibicionismu, ale přichází i něco zvláštního. Člověk je daleko rychleji a víc uvolněný a taky je odvážnější a zkusí tedy věci, které by se mu za střízliva zdály nemožné. U spousty jiných činností to může být velmi nebezpečné, u balancování ne, tedy vyjma možného rozbití vyvažovaného předmětu ("jestli se tady něco rozbije a obzvlášť talíře po babičce..,") protože kameny, řekněme si otevřeně, se na večírcích příliš často nevyskytují.
Balancovat se dá naštěstí skoro všechno. A tak někdy začnu skládat flašky od rumu na sebe do komínku, a nepřestanu, dokud už dál nedosáhnu. Nebo vezmu skleničku, dám na ni prázdnou láhev, a na její závit stavím z legrace, bez úmyslu to dílo dokončit,  další sklínku, jenže obecenstvo začne hecovat "brašule, to neuděláš, to nedáš, no to je blbost, tohle prostě nejde" a pak mě i v té opilosti(!) dojde, že je vlastně na tom závitu jedno místo, kde by to šlo...

I v tom stavu, který na pár vteřin v pekelném soutředění ustoupí, to opravdu jde! A docela snadno. Tak se na mě nezlobte. To puzení je prostě silnější než já. A dokonce si myslím, že to tak má každej. Teda aspoň každej balancer. Nebo ne?

(tento článek nemá propagovat alkohol ani omlouvat sklony k alkoholizmu, ale Božkov se samozřejmě  může se sponzorskou nabídkou ozvat:)


Žádné komentáře:

Okomentovat